پست بلاگ چیست؟

پست بلاگ، محتوایی است که در بخش وبلاگ یا همان بلاگ یک سایت منتشر می‌شود. پست بلاگ این امکان را فراهم کرده تا افراد و کسب و کارها، داستان برند، دیدگاه‌ها و نظرات خود را منتشر کرده و با مخاطبان خود در تعامل باشند.

اما چگونه می‌توانیم برای بلاگ خود محتوای جذاب تولید کنیم؟ در ادامه همراه ما بمانید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فرمول جادویی یک محتوای بلاگ جذاب چیست؟

تولید محتوا یک مهارت است. مهارتی که با چاشنی تجربه می‌تواند نتایج درخشانی را خلق کند. در واقع راستش را بخواهید، فرمول جادویی خاصی برای تولید محتوای جذاب چه در بستر بلاگ چه در بسترهای دیگر وجود ندارد!

اما سوالاتی هستند که قبل از انتشار محتوا و در زمان تولید آن باید بارها از خود بپرسید، سوالاتی مثل اینکه:

  • چرا باید کسی به خواندن کل این پست وبلاگ یا مصرف این محتوا ادامه دهد؟
  • چه چیزی باعث می‌شود مخاطبان من باز هم برای استفاده از محتوای تولید شده برگردند؟
  • اصلا به طور کلی این محتوا قرار است چه ارزشی را ارائه کند؟

شاید این سوالات خیلی ساده به نظر برسد، اما به جرات می‌توان گفت که پیدا کردن و عملی کردن جواب‌های درست برای چنین سوالاتی اصلا راحت نخواهد بود و باید کفش آهنین پوشیده و آماده مبارزه و تجربه کردن باشید!

با این حال ساده‌ترین تعریف از فرمول جادویی یک محتوای بلاگ خوب، محتوایی است که آموزنده و در عین حال سرگرم‌کننده باشد. محتوای بلاگ شما باید جواب سوالات مخاطبان را به خوبی پوشش دهد و در حل چالش‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند موثر واقع شود.

محتوایی برنده‌ است که قبل از هر فرد دیگری برای خود شما جدید و مفید باشد. بسیاری از محتواهایی که در اینترنت وجود دارند بیشتر شبیه به شعارند و در عمل کاربردی ندارند! حتما باید تلاش کنید که حرف‌ها و راهنمایی‌های کاربردی را به مخاطبان خود ارائه کنید.

چگونه تولید محتوای بلاگ را شروع کنیم؟

از کلیات بگذریم و برسیم به جزئیات. حالا دیگر وقت عمل است! چطوری تولید محتوای بلاگ را شروع کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این سوال بپردازیم:

مخاطب خود را بشناسید

قبل از دست به قلم شده و تولید محتوا را شروع کنید، باید تصویر شفافی از مخاطبان خود داشته باشید. برای آنکه این کار را بهتر انجام دهید، جواب چند سوال مثل اینکه «مخاطبان شما چه چیزی را نیاز دارند که بدانند؟» را بررسی کنید. بر اساس نیاز آن‌ها، کلماتی که دربارشان قرار است محتوا تولید شود مشخص خواهد شد. علاوه بر آن شناخت مخاطبان در تک تک جزئیات محتوای تولید شده توسط شما هم تاثیرگذار است.  به عنوان مثال اگر مخاطبان شما جوانانی هستند که می‌خواهند کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند، این توصیه که «در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید» برای آن‌ها چیز جدیدی نیست!

چرا که خود آن‌ها در این فضا زندگی کرده‌اند و اهمیت این بسترها را به خوبی می‌دانند. چیزهای جدیدی را عنوان کنید که برای آن‌ها هم جدید باشد.

رقبای خود را تحلیل کنید

گوگل و موتورهای جستجوی دیگر همواره در تلاشند تا با به کارگیری الگوریتم مناسب، باکیفیت‌ترین و مرتبط‌ترین محتوای ممکن را به کاربران خود نمایش دهند. وقتی قرار است درباره موضوعی تولید محتوا کنید، همان موضوع را جستجو کنید تا ببینید رقبای شما که نتایج خوبی گرفتند، چه محتوایی را ارائه داده‌اند.

نظرات دوستان