بهینه سازی سئو محصولات
قبل از شروع هر گونه بهینه سازی برای سئو، لازم است بدانید خریداران از چه کلماتی برای جست و جوی محصولات شما استفاده می کنند. به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی یک اصل اساسی در سئو محصولات است که نباید آن را نادیده بگیرید. تحقیق در مورد کلمات و عبارت های کلیدی صحیح و مناسب، به شما کمک می کند تا بدانید مشتریان شما چه عبارت هایی را سرچ می کنند و در نتیجه شما باید از کدام عبارت ها استفاده کنید.
چندین ابزار سئو و تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد و اکثر آن ها ابزارهای پولی مانند Moz، Ahrefs، SEMrush یا Majestic. با این حال، Ubersuggest یک پیشنهاد کلمات کلیدی کاملاً رایگان و ابزار بهینه سازی SEO/PPC است که می توانید از آن استفاده کنید.
برای سئو محصولات از داده ها استفاده کنید
وقتی از داده ها استفاده می کنید، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید کشف کنید. داده ها به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید و بتوانید نیاز آن ها را از نظر محتوا در صفحات محصول خود بگنجانید. به عنوان مثال، فروشگاه تجارت الکترونیک Elucx به جمعیتی انگلیسی و فرانسوی زبان در کانادا و ایالات متحده پاسخ می دهد، بنابراین آن ها انتخاب می کنند که محتوا را به طور همزمان به هر دو زبان داشته باشند.
همیشه به یاد داشته باشید که بسته به آنچه می فروشید، مخاطبان شما در کشورها، دستگاه ها، گروه های سنی و غیره بسیار متفاوت خواهند بود. از دادهها استفاده کنید تا ببینید چگونه میتوانید بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهید تا دادههای رفتاری فروشگاه خود را برای سئو بهبود بخشید.
ثابت قدم باشید تا رشد کنید
Elucx ممکن است با ارائه محتوا به دو زبان به طور همزمان خوب عمل کند، اما همان طور که در آن جا مشاهده می کنید، تمام محتوای صفحه به دو زبان ارائه نمی شود.
باید در تمام بخش های سایت تجارت الکترونیک شما، از طراحی گرفته تا محتوا، یکپارچگی وجود داشته باشد.
نظرات محصول و سئو محصولات
به مشتریان اجازه دهید در مورد محصولات شما بازخورد ارسال کنند و به آن ها امتیاز دهند. ممکن است همه بررسیهای 5 ستاره مثبت نباشند، اما این به بررسیها نیز مشروعیت میبخشد، زیرا این روزها برخی از صاحبان فروشگاه ها برای نقدهای مثبت پول پرداخت میکنند.
به خاطر داشته باشید که همه ی نظرات به کار شما اعتبار می بخشند. بنابراین اگر گاهی نظرات غیر مطلوب نیز داشتید، نگران نباشید.
تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا اضافه کنید
تصاویر با کیفیت بالا برای چشم ها جذاب هستند و می توانند مشتریان را نسبت به کیفیت محصولات شما متقاعد کنند. چندین عکس از محصول را در موقعیت ها یا زوایای مختلف قرار دهید. بگذارید تصاویر شما برای مخاطبتان کاملاً گویا باشد.
از ویدیوها نیز استفاده کنید. آن ها میانگین ارزش سفارش را تا 50 درصد افزایش می دهند و مشتریان پس از تماشای یک ویدیو، 64 تا 85 درصد بیشتر احتمال دارد از شما خرید کنند. در ویدیو می توانید محصول را در حالت کار نشان دهید و در ارتباط با آن توضیحاتی ارائه دهید که مشتریان دوست دارند بدانند. به علاوه می توانید به برخی از پرسش های رایج مشتریان خود نیز در ویدیو ها پاسخ دهید.
سرعت صفحه خود را بهبود بخشید
به گفته خود گوگل، سرعت صفحه یک سیگنال رتبه بندی است. از ابزار PageSpeed Insights Google برای کشف توصیه هایی برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید. استفاده از CDN و فشرده سازی فایل های متورم مانند تصاویر محصول نیز می تواند به شما در افزایش سرعت وب سایت کمک کند. سرعت صفحه یکی از موارد مهم در سئوی محصولات است، بنابراین به آن توجه کنید و آن را بهبود بخشید.
پیشنهادات محصول
عباراتی مانند «دیگران نیز مشاهده کردند»، «دیگران نیز دوست داشتند»، «شما ممکن است دوست داشته باشید» یا «محصولات مرتبط» برای فروش عالی هستند. آن ها زمان کلی صرف شده در سایت شما را بهبود می بخشند که برای سئو محصولات امری بسیار خوب است.